Hi,
Ik ben lifestyle- en partystylist, creatieve workshoporganisator, peuterjuf en oprichter van Laurantstyling Atelier. Ik ben een vrouw, moeder van Josiah en bonusmoeder van Georgia.
​
Mijn focus ligt vooral op kunst, het werken met natuurlijke elementen en interactie met kinderen en volwassenen in een kleinschalige setting waar persoonlijke aandacht centraal staat. Ik ben al 15 jaar een professional binnen het onderwijssysteem, met zeer intensieve ervaring in het werken met jonge kinderen waarbij onderwijs door middel van spel en creatie plaatsvindt.
Mijn manier van werken met kinderen is een positieve en krachtige manier. Ik wil dat de kinderen zich veilig voelen. Laurantstyling Atelier moet een thuis zijn waar kinderen zich thuis kunnen voelen.
​
"Ik ben een hardwerkende vrouw en moeder tegelijk. Ik heb passie voor wat ik doe, ik doe alles met veel zorg en liefde!"
Ons verhaal
Laurantstyling Atelier bestaat omdat ik zelf moeder ben en op zoek was naar een plek waar ik creatief kan zijn en nieuwe vrienden kan maken. Toen ik voor het eerst in Nederland kwam wonen, moest ik de cultuur leren kennen, maar ook nieuwe mensen leren kennen en nieuwe vriendschappen opbouwen. Als expat ga je graag met andere mensen om.
​
Nadat ik moeder werd vond ik het stylen voor een feestje wel leuk, maar de combinatie hiervan werkte gewoon niet. Ik zag mijn familie niet zo vaak en daar wilde ik verandering in brengen. Omdat ik ook een parttime baan heb als kleuterjuf en een ander stylingbedrijf, wilde ik mijn zoon zien ontwikkelen en meer tijd met hem doorbrengen.
​
Toen kwam Covid en het was zwaar, maar hier vond ik mezelf weer en zag ik wat mijn behoeften waren en die van mijn zoon. Een plek waar je je thuis voelt en creatief kunt zijn en nieuwe vriendschappen kunt opbouwen. En eten en goed gezelschap brengen altijd het beste in een persoon naar boven. Het sociale contact en de behoefte om als gezin tijd met elkaar door te brengen maar ook tijd voor jezelf. En zo werd Laurantstyling Atelier geboren, een ontmoetingsplek voor kinderen en volwassenen waar ze creatief bezig kunnen zijn.
​
​
7 Feiten over mij
Ik spreek 4 verschillende talen.
​
Ik ben een Christen en ik hou van Jezus.
​
Ik hou van mensen, goed gezelschap en creatief bezig zijn.
​
Tijd doorbrengen met mijn familie, mooie momenten verzamelen ik koester elke moment.
Dit is iets wat wat je niet kan kopen
Ik hou niet van chocolade.
​
Ik ben dol op mais en verschillende groeten.
Ik hou van een mooi gezellig gedekte tafel met lekker eten en lekkere drankjes.
Ik woon inmiddels 16 jaar in Nederland. Ik ben al 14 jaar niet meer thuis geweest.
Let's Connect
methode
Het atelier organiseert workshops en educatieve creatieve evenementen, volgens de methode van Ayala Manolson. Ayala Hanen Manolson is logopedist en zij heeft een programma ontwikkeld om communicatieve vaardigheden te ontwikkelen en te verbeteren, met als kernbasis dat het essentieel is dat de ouder een actieve rol speelt en enorm betrokken is bij de ontwikkeling van het kind. Door middel van creatieve expressie en interactie implementeren we samen deze fundamentele en essentiële principes. Bouwen aan en verbinden met uw kind door aanwezig te zijn, te kijken en echt aandachtig te zien en te observeren zonder interactie, waardoor u tijd, ruimte en tijd krijgt om te zijn en authentiek te luisteren. Horen wat er gezegd wordt en van daaruit de dialoog aangaan, deze methode vergt geduld en maakt het daarmee een zeer interessante leerervaring voor zowel kind als ouder. Communiceren via kunst, spel en ononderbroken tijd samen doorbrengen. Delen en luisteren vanuit een plaats van empathie en begrip en het erkennen van wat aanwezig is.
​
Belangrijke STAPPEN:
1. KIJKEN – KIJKEN – OBSERVEREN Dit is de eerste stap om uw kind echt te leren kennen door het gewoon te doen, het klinkt misschien eenvoudig en gemakkelijk en het is precies dat: vereenvoudigen en aan de ui voelen en kijken wat er vlak voor u gebeurt. Geen interpretaties, gooi opties van onze verhalen overboord, en blijf eerst wat er op dit moment aanwezig en levend is in feiten, de dingen die je kunt waarnemen.
2. LUISTEREN Dat betekent voor ons ononderbroken luisteren naar wat er op dit moment in een kind leeft, het kind laten spreken en nadrukkelijk luisteren. Nauw verbonden blijven en het kind de vrijheid geven om zich in woorden uit te drukken.